דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עושים רילוקיישן ליפן? רצוי שתדעו מעט יותר על מערכת היחסים בין שוכר ומשכיר 

מאת    [ 04/01/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2154 פעמים ]

השכרת דירה במדינה זרה יכול שתהיה מייאשת מחד ומאתגרת מאידך. חוקי המדינה, תקנות שונות ופערי תרבות שאינם מוכרים לנו הישראלים יכולים להוות מכשול לכל שוכר פוטנציאלי במדינה זרה בכלל וביפן בפרט.

חברת Ocean Relocation העוסקת בניהול התניידות גלובלי של קהל לקוחותיה השונים תסייע בעבורכם לעשות קצת סדר בדברים ותאיר לכם את הדרך.

אילו חוקים חלים על שוכר ומשכיר ?

ביפן קיימים שתי שכבות עיקריות של חוקים: השכבה הראשונה והקדומה יותר, הינו חוק אשר נקרא "הקוד האזרחי" או בשמו היפני MIMPO. חוק נוסף, המהווה שכבה שנייה, בשל העובדה כי נחקק בשלב מאוחר יותר אך אט אט משמש כתחליף ל-MIMPO,  נקרא "חוקי שכירות והשכרה" או בשמם היפני SHAKICHI SHAKUYA HOU. חשוב להדגיש כי קיימת סתירה בין שני החוקים לדוגמא, בעוד שב-MIMPO  נקבע כי חובה על מי מהצדדים לתת 3 חודשי הודעה מראש במקרה של פינוי מחד או רצון לעזוב מאידך, ב-SHAKICHI  נרשם כי מחובתו של בעל הבית לתת 6 חודשי הודעה מראש לדייר, היה והוא מעוניין לפנותו מהדירה. על פי ה-SHAKICHI בעל הדירה נתפס כבעל הכוח והשררה ולכן החוק מנסה לייצר איזון בין הצדדים.

מהי חובתו של בעל הדירה היה ומתקלקל משהו בדירה?

הקוד האזרחי מאוד ברור בעניין זה. תחת סעיף 606 נקבע כי בעל הדירה חב באחריות ותיקון של הנכס עצמו כמובן, אך גם לגבי מוצרים אשר נותרו בבית בעת שנחתם חוזה השכירות. ביפן אין עוררין לגבי הנושא הזה ובעלי הדירות פועלים לפי החוק האזרחי ומכירים בחובתם המתוארות לעיל.

מהו ערב? וכיצד מוצאים אחד כזה?

ביפן קיימת חובה על כל שוכר למצוא ערב שיערוב להסכם השכירות שנחתם בין הצדדים. הערב חייב להיות יפני או הורה של השוכר מחד, כך שאם אתם מבצעים רילוקיישן פרטי דעו כי עליכם לדאוג לעניין זה ומאידך יכול שהערב יהיה בדמות חברה שדרכה אתם מבצעים את הרילוקיישן. יש להדגיש, כי היה ותחדשו חוזה שכירות אין צורך בערב שכן "הוכחתם" את עצמכם בתקופת השכירות הראשונה. פתרון נוסף לבעיה זו היא בדמות חברות שזהו העסק שלהם. היה ולא מצאתם ערב העומד בקרטריונים הנוקשים של החוקים ביפן, תוכלו לשכור שירותיו של ערב,כאשר התשלום לאותן חברות הוא בגובה של חודש עד חודש וחצי מגובה השכירות החודשית. התשלום הינו חד פעמי.

האם קיים תשלום נוסף בעת שמחדשים חוזה שכירות?

אכן כן. ביפן קיים נוהג,שמקובל מזה שנים, בו היה והשוכר מחדש את חוזה השכירות שלו עליו לשלם לבעל הדירה תשלום על חידוש החוזה. הדבר אינו מעוגן בחוק, אבל מקובל ברחבי יפן. ניתן להימנע ממנו ע"י ניהול מו"מ עיקש מול בעל הבית, אך דעו שהדבר אינו פשוט. גובה התשלום הינו כגובה שכר דירה לחודש אחד.

אין ספק שביפן ההווי התרבותי מייצר חוקים שאינם מוכרים לנו הישראלים. חוזה שכירות ביפן שונים מבחינה מהותית ועניינית ולכן רצוי להתייעץ עם מומחה בעניינים אילו הן בשל קשיי השפה, וכמובן בשל כל החוקים הנוקשים הקיימים במדינה זו.  

 

עו"ד רן אטס, אחראי פיתוח עסקי בחברת Ocean Relocation העוסקת, למעלה מ-65 שנה, בניהול תהליכי ניוד גלובליים לקהל לקוחות פרטי ועסקי תוך מתן פתרונות מותאמים אישית על פי צרכי הלקוח ובתוך כך: פתרונות דיור קצרי וארוכי טווח, שירותי השכרת ריהוט, שירותי התאקלמות ראשונית,פתרונות שילוח ואחסנה ועוד. http://www.oceanrelocation.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב